سالن زیبایی آساره - لایت مو، کراتینه مو

ترمیم موهای آسیب دیده در سالن زیبایی

2023/09/12 توسط asareh
namaye-1.jpg

ترمیم موهای آسیب دیده در سالن زیبایی

ترمیم موهای آسیب دیده  

 کراتینه مو روشی برای درمان آسیب‌دیدگی‌های مو و ایجاد ظاهری نرم و درخشان در موها است. سالن زیبایی آساره را می توان بهترین سالن زیبایی در منطقه اقدسیه دانست. قبل از شروع خدمات توسط متخصصان ما، مشاوره احیاء مو ، مشاوره کوتاهی لایت مو، بالیاژ مو و سایر خدمات در بهترین سالن زیبایی در اقدسیه انجام می شود.

ترمیم موهای آسیب دیده یکی از روش های زنده کردن دوباره موهایی است که در اثر عوامل گوناگونی چون: دکلره نامناسب، شستن مو با اب داغ ، استفاده مداوم از اتو و سشوار به وجود آمده است.

 همانطور که می دانید رمز موهای درخشان و نرم، داشتن کراتین کافی در موها می باشد. کراتین درمانی فرایندی است که در طی آن، وز مو و آسیب‌دیدگی‌های آن بهبود پیدا می‌کند. این روش این روزها بیشتر از همیشه مورد توجه قرار گرفته است و هزینه‌های نسبتا بالایی هم دارد.

ترمیم موهای آسیب دیده
ترمیم موهای آسیب دیده

اگر شما هم موهای آسیب دیده و وز شده دارید حتما یک بار هوس کراتینه کردن مو را کرده اید. این روش یک ترفند نیمه دائمی برای صاف کردن موها است. این روش علی رغم اینکه به شما موهای زیبا و درخشان می دهد، عوارض خطرناکی هم دارد.

اگر می خواهید بدانید که مواد کراتینه مو چیست باید بگوییم که اصلی ترین ماده به کار رفته در کراتینه مو، خود کراتین است که این ماده از اصلی ترین مواد موردنیاز برای مو است.

مواد کراتینه مو دارای میزان زیادی ویتامین مورد نیاز برای مو و مواد معدنی هستند که تمامی این مواد تشکیل دهنده کراتین مو از جمله مواد ضروری برای تقویت مو می باشند.

نکات مهم قبل و بعد از کراتینه موها

بعد از کراتینه کردن موها، تا سه روز باید یک سری مراقبت‌ها انجام دهید. در واقع این سه روز دوره نقاهت کراتین نامیده می‌شود و با این مراقبت‌ها، اثر کراتین بیشتر خواهد شد. 

  1. آب و رطوبت می‌تواند اثر کراتین روی موها را کم کند بنابراین تا سه روز حمام و استخر رفتن ممنوع است. همچنین، رطوبت می‌تواند باعث وز ماندن بعضی از قسمت‌ها و دو دسته شدن موها شود. بعد از کراتینه‌درمانی، تا سه روز از رفتن به باشگاه، رفتن به جاهای گرم و فضای آزاد که احتمال عرق کردن در آن‌ها زیاد است پرهیز کنید. 
  2. در روزهای نخست کراتینه کردن، از دم اسبی یا گوجه کردن موها بپرهیزید. این کار باعث خط افتادن در موها می‌شود. بعد از دوره نقاهت، اگر لازم بود با کش‌های نرم مانند کرانچی، یا کلیپس، موهای خود را جمع کنید.
  3. هنگام خواب از بالشت‌های نرم و ابریشمی استفاده کنید. بالش‌های ابری یا پنبه‌ای ممکن است حالت موهایتان را تغییر دهند و وزی در موها ایجاد کنند. 
  4. شامپو و ماسک موهایی استفاده کنید که سولفات نداشته باشند و مناسب موهای کراتینه شده باشند. شامپوهای نامناسب، روغن و کراتینه را از روی موهای شما می‌زدایند و خیلی زود متوجه می‌شوید که خاصیت موهایتان از بین رفته است. 
  5. نیازی به استفاده از ژل یا محصولات حالت دهنده نیست ولی بعد از حمام حتما از سشوار استفاده کنید. یکی از فواید کراتینه موها این است که نیاز نیست با کمک برس‌های مختلف به مو حالت دهید و با کمی باد دادن به موهایتان، موها خشک و لخت می‌شوند.
  6. بعد از ۵-۶ ماه که ریشه موهایتان تا حد مشخصی در آمد، برای تجدید کراتین به سالن مراجعه کنید.
  7. برای کراتینه کردن موها، حتما به متخصص خوب و دلسوز مراجعه کنید تا موهایتان را با مواد درجه یک و باکیفیت کراتینه کند. در صورت استفاده از محصولات نامرغوب و مراجعه به فرد بی‌تجربه، موهایتان آسیب خواهد دید و صافی مد نظرتان را پیدا نخواهد کرد.
  8. اگر قصد دارید موها را رنگ کنید، پیش از کراتینه این کار را انجام دهید که بعد از کراتینه، رنگ مو دوام و درخشش بیشتری پیدا کند.
  9. کراتینه کردن موها، با توجه به قد موهایتان ممکن است تا چهار ساعت نیز زمان ببرد بنابراین در یک روز تعطیل و خلوت به سالن مراجعه کنید که عجله نداشته باشید.
کراتینه مو
کراتینه مو

دوام کراتینه مو چقدر است؟

کراتینه مو به عنوان ترفندی نیمه دائمی شناخته می شود و کراتینه کردن مو ها به صورت دائمی نمی باشد.

عمر کراتینه مو  به چند عامل بستگی دارد:

  • کیفیت مواد کراتینه
  • کیفیت ابزار و مهارت فرد
  • مراقبت های بعد از کراتین

در درجه اول کیفیت مواد و انتخاب مواد مناسب برای هر مو، اصلی ترین موردی است که به دوام کراتینه کمک می کند، که اگر با این حوزه آشنا نباشید نمی توانید مواد خوب را تشخیص دهید. به همین دلیل بهتر است از فردی که اطلاعات بیشتری دارد پرس و جو کنید.

حتی اگر شناخت کافی در این زمینه داشته باشید نیز ممکن است کیفیت مواد جدید را نتوانید تشخیص دهید. به همین دلیل احتمالا با مصرف آن، متوجه درجه کیفی مواد می شوید. اما معیار شما از کیفیت چیست؟

مواد کراتین انواع و اقسام مختلفی دارند اما همه آن ها با دو هدف متفاوت تولید می شوند که این هدف می تواند کیفیت را توجیه کند. این اهداف در جهت احیای بیشتر و صافی بیشتر است.

بعضی از مواد کراتین با هدف احیای مو تولید می شوند. پس در این حالت شما نمی توانید کیفیت آن را بر اساس درجه صافی بعد از کراتینه کردن موی سر بسنجید. در صورت استفاده از این مواد، مو های شما با درصد زیادی احیا می شوند اما به میزان کمی نیز صاف می شوند.

بعضی دیگر از مواد نیز با هدف صافی بیشتر وارد بازار می شوند. شما با استفاده از این مواد می توانید تا چند ماه مو های صاف را تجربه کنید. این نوع کراتین با نام کراتین برزیلی نیز شناخته می شود.

اما توجه داشته باشید که میزان فرمالدهید آزاد شده توسط آن بسیار زیاد است. به همین دلیل ممکن است هنگام استفاده از آن ها، چشم ها و مجاری تنفسی شما دچار سوزش شوند.

 

ترمیم موهای آسیب دیده
ترمیم موهای آسیب دیده

با توجه به موارد بیان شده در بالا، می توان ادعا کرد که تفاوت کراتینه احیا و کراتینه صافی می تواند تا حد زیادی به مواد آن مربوط شود.

عامل بعدی که در عمر کراتینه مو تاثیر مستقیم دارد ابزار مورد استفاده است. این ابزار شامل اتو و سشوار است.
حتی اگر در بهترین سالن ها و با بهترین تجهیزات، عملیات کراتینه کردن مو برای شما انجام شود، همچنان مهارت و دانش کافی در استفاده از این ابزار حرف اول را می زند.

در نهایت اگر این دو عامل در حالت ایده آل خود قرار داشته باشند، دوام کراتین مو به مراقبت های بعد از کراتین بستگی دارد.
این مراقبت‌ها از قبیل استفاده از شامپوی مخصوص، مدت زمان قرنطینه مواد استفاده از ماسک موی مناسب، پاک کردن کف سر از چربی بعد از کراتینه کردن مو در طول سال، خشک کردن کامل موها با باد سشوار بعد از شستشوی مو و ….از مهمترین موارد مراقبت مو برای دوام کراتینه می باشد.

کراتینه مو
کراتینه مو

کیفیت ، راز موفقیت ماست

سالن زیبایی آساره با بیش از 10 سال سابقه در زمینه آرایش عروس، خدمات لایت مو، کراتینه مو، کوتاهی و کوپ، میکاپ، خدمات ناخن، رنگ و لایت و ...، آماده ارائه بهترین و بروزترین خدمات، همراه با متریال بسیار با کیفیت و برند، به شما عزیزان می باشد.

کلیه حقوق برای سالن زیبایی آساره محفوظ می باشد