سالن زیبایی آساره - لایت مو، کراتینه مو



پروتیین تراپی


نمونه کار پروتیین تراپی


پروتئین تراپی مو یک روش درمانی است که برای بهبود سلامت و ظاهر مو استفاده می شود. این کار با افزودن پروتئین به ساقه مو انجام می شود. پروتئین یک ماده مغذی ضروری برای مو است.



پروتیین تراپی مو چیست؟

در این روش مواد پروتئینه توسط فردی ماهر و آرایشگر بر روی موهای تمیز قرار می‌گیرد و پس از گذشت مدتی، شسته و اتو می‌شود. این درمان‌ پروتئینه مو یا پروتئین تراپی، اعمالی حرفه‌ای است که سبب احیای موها می‌شود و می‌توانید برای بازیابی استحکام موهای خود از این روش استفاده کنید تا از آسیب بیشتر به موهایتان جلوگیری کنید.

پروتئین‌ها مطمئنا بر تراکم، کشسانی و استحکام مو تاثیر می‌گذارند. درمان‌های پروتئینی برای مو همچنین کمک می‌کنند تا از شکستگی و دوشاخه شدن موها جلوگیری شود. می‌توان نتیجه گرفت که به طور کلی پروتئین‌تراپی سلامت مو را ارتقا می‌بخشد.

ماندگاری پروتئین تراپی مو

این روش قیمت و ماندگاری متفاوتی دارد. مدت ماندگاری این عمل بسته به جنس موهای شما، نوع نگهداری موها، مراقبت‌ های صحیح بعد از آن و نوع محصولات استفاده شده می‌تواند متفاوت باشد.

البته فراموش نکنید که نوع مواد و روشی که برای آن مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز در ماندگاری پروتئین تراپی تاثیر بسزایی دارد. اما معمولا این عمل بین ۳ تا ۶ ماه ماندگاری دارد.

برای افزایش ماندگاری پروتئین تراپی مو خصوصا پروتئین تراپی برزیلی بهتر است تا ۲۴ ساعت حمام نروید، به مدت ۲ هفته از رنگ و دکلره کردن موها بپرهیزید و بعد از انجام آن از سرم موی بدون سولفات، شامپوی بدون سولفات، ماسک‌ موی بدون سولفات استفاده کنید.

مراقبت های بعد از پروتیین تراپی مو

یکی از اصلی ترین راه های افزایش ماندگاری آن استفاده از محصولات مراقبت از مو مانند شامپو بدون سولفات و ماسک مو است. همچنین انجام کارهایی ساده مانند نرفتن به استخر، نبستن موها، عدم شست و شو مکرر، رنگ و دکلره نکردن و… می تواند به شما در داشتن طولانی تر موهایی زیبا کمک کند.

مزایای پروتئین تراپی مو

  • مو را قوی تر و سالم تر می کند. پروتئین به مو کمک می کند تا در برابر آسیب مقاوم شود.
  • مو را درخشان تر و براق تر می کند. پروتئین به مو کمک می کند تا پرتر به نظر برسد.
  • مو را صاف تر و نرم تر می کند. پروتئین به مو کمک می کند تا حالت بگیرد.
  • موخوره را کاهش می دهد. پروتئین به ترمیم موخوره کمک می کند.
  • ریزش مو را کاهش می دهد. پروتئین به تقویت فولیکول های مو کمک می کند.

محافظت از مو در برابر آسیب

مواد پروتئینی مانند پروتئین هیدرولیز شده گندم یا اسیدهای آمینه ابریشم به طور مستقیم به فولیکول مو متصل شده و لایه کوتیکول را سفت می‌کنند. این مواد مانعی در اطراف فولیکول ایجاد می‌کنند که از آسیب به مو پیشگیری به عمل می‌آورند.

کمک به تقویت مو

پروتئین بلوک ساختمانی مو است. با پروتئین تراپی می‌توانید به قسمت‌هایی از مو که دور از ریشه قرار دارند، کمک کنید تا پروتئین از دست رفته و آسیب‌دیده خود را جایگزین نموده و به تقویت کلی موها کمک شود.

بهبود حالت ارتجاعی مو

موهایی که فاقد پروتئین هستند در معرض شکستگی و کشیده شدن قرار دارند. پروتئین تراپی حالت ارتجاعی مو را به آن بازگردانده و کمک می‌کند موها حالت بهتری داشته باشند.

جلوگیری از بروز موخوره

موخوره بر اثر خشکی بیش از حد مو ایجاد می‌شود. به کمک پروتئین‌تراپی می‌توانید رطوبت و سلامت را به مو بازگردانده و از ایجاد موخوره جلوگیری کنید. البته در این رابطه نوع شامپو که مصرف می‌‎کنید هم اهمیت بسزایی دارد.

آیا پروتئین تراپی موها را صاف می کند؟

پروتئین‌های موجود در محصولات تراپی مو می‌توانند به ساختار داخلی موها نفوذ کنند و مواد مغذی را درون موها منتقل کنند. این عملکرد باعث تقویت موها، افزایش لطافت و البته بهبود شکل موها می‌شود.

همچنین استفاده از پروتئین تراپی مو می‌تواند ساختار موها را تغییر دهد و آن‌ها را نرم‌تر و قابل مدیریت‌تر کند. این عملکرد منجر به صاف‌تر شدن موها و کاهش تنش‌ها و انحناهای غیرمطلوب در آن‌ها می‌شود.

پروتئین تراپی مو به عنوان یکی از روش‌های مراقبت از موها و بهبود وضعیت آن‌ها مورد توجه قرار گرفته است. استفاده از پروتئین تراپی مو می‌تواند منجر به صاف‌تر شدن موها، بهبود سلامت آن‌ها و کاهش مشکلاتی مانند خشکی و مجعد بشود.

با این حال، لازم است توجه داشته باشیم که تأثیر پروتئین تراپی مو بر صاف‌کردن موها در هر فرد ممکن است متفاوت باشد و به عواملی مانند نوع مو، وضعیت مویی و استفاده صحیح از محصولات وابسته باشد.


1 دیدگاه

  • عشرتی

    2023/12/17 در 15:28

    پروتیئن تراپی همون بوتاکس موعه مرسی از همه مطالب خوبتون

    پاسخ

پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *

کیفیت ، راز موفقیت ماست

سالن زیبایی آساره با بیش از 10 سال سابقه در زمینه آرایش عروس، خدمات لایت مو، کراتینه مو، کوتاهی و کوپ، میکاپ، خدمات ناخن، رنگ و لایت و ...، آماده ارائه بهترین و بروزترین خدمات، همراه با متریال بسیار با کیفیت و برند، به شما عزیزان می باشد.

کلیه حقوق برای سالن زیبایی آساره محفوظ می باشد