سالن زیبایی آساره - لایت مو، کراتینه مو



کراتینه مو


نمونه کار کراتینه مو


کراتین پروتئین اساسی موجود در مو است که باعث درخشش و صافی دائمی مو‌ می‌شود و اگر موی فر با وز دارید کراتین موجود در موهایتان کافی نیست و عدم وجود کراتین سبب وز شدن مو‌ می‌شود.



مزایای کراتینه مو

کراتین مو به معنی نرم کردن فولیکول‌های موی آسیب دیده به منظور داشتن موی لخت و نرم است.

کراتینه مو معروف به صاف کردن مو به روش برزیلی اغلب مردم وقتی تأثیر و تصاویر قبل و بعد از کراتیه مو را می‌بینند، آن را به عنوان روشی مؤثر برای درمان مو تصور می‌کنند.

هدف از کراتینه کردن موها، بازسازی یا بازیابی ناحیه‌های آسیب دیده مو با ماده‌ای است که مو از آن ماده ساخته می‌شود. اما مواد کراتین مو چیست؟ کراتین پروتئین مستحکمی است که ماده اصلی برای پایداری و حفاظت از مو محسوب می‌شود، اما متاسفانه با بالارفتن سن و استفاده مداوم از ماده‌های شیمیایی مقدار کراتین مو در فرد بسیار کم‌تر از قبل می‌شود.

کراتین مو یکی از راه های پرطرفدار برای حفظ سلامتی موها و افزایش درخشش و زیبایی آنها می باشد. باید بدانید که در صورت عدم رعایت مراقبت های بعد از کراتینه مو، اثرات آن مدت زیادی باقی نمانده و شما مجبورید دوباره وقت و هزینه زیادی را برای این کار صرف کنید. در نتیجه بهتر است با رعایت مواردی ساده، به راحتی طول عمر hair keratin خود را افزایش دهید.

انجام کراتینه کردن مو چقدر طول می‌کشد؟

کراتینه کردن مو به عنوان روشی نیمه دائمی برای صاف کردن مو است به طوریکه موها به طور موقت با مخلوط مایع کراتین مو پوشش داده می‌شوند.

انجام این روش معمولاً در آرایشگاه‌ها، حداقل 4 ساعت یا بیشتر طول می‌کشد و تأثیر آن تقریباً هشت ماه تا یک سال باقی می‌ماند. افراد دارای موهای فرفرری و وز شده داوطلب انجام کراتین مو هستند.

همانطور که گفتیم فرایند انجام کراتینه مو معمولا 4 الی 5 ساعت طول می‌کشد. اما بهتر است برای احتیاط بیشتر، از مراقبت های قبل و بعد از کراتینه غافل نشویم.

دلیل چرب شدن زیادتر موها بعد از کراتین چیست؟

برای حفظ بیشتر اثرات کراتین، شما نیاز است کمتر به حمام رفته و موهایتان را بشویید. همچنین شامپوهای بدون سولفات، نمی توانند به خوبی چربی های سر را بگیرند. از دیگر موارد این است که با صاف شدم موها، سطح تماس آنها با پوست سر بیشتر شده و سریع تر چرب می شوند.

توجه به این نکته بسیار مهم است که کراتین به خودی خود اگر اصولی انجام شود باعث ریزش مو نمی شود. کنترل نشدن چربی کف سر باعث ایجاد ریزش مو می شود. برای حل این مشکل باید بعد از هر دوبار استفاده از شامپوهای فری سولفات، یک بار کف سر خود را با شامپوهای روزانه سشتشو داده و از تمیز شدن کف سر خود اطمینال حاصل کنید.

تعداد دفعات اتو کشی کراتین چند بار است؟

اتو کشی کراتین مهم ترین و زمان برترین مرحله در کار کراتین مو می باشد. همانطور که می دانید نحوه اتو کشی کراتین در نتیجه کار و ماندگاری کراتینه مو بسیار زیاد تاثیر گذار هست. در این مقاله از سایت شیکاما بهترین نکات آموزش کراتین مو را برای شما عزیزان ارائه دادیم. تا انتهای مطلب با ما همرا باشید و نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

اتوکشی کراتین فقط باعث صافی دائم مو نمی شود و کار مهم جذب مواد کراتین داخل ساختار مو را اجرا می کند. خیلی از افراد از مدت زمان زیاد صرف شده برای انجام کراتینه مو خسته می شوند اما لازم است بدانید اتو کشی کراتینه باید به شکل حرفه ای و درست انجام شود تا بهترین نتیجه را برای موها به ارمغان آورد.

برای مثال فرض کنید با سیمان یک لایه ملاط روی یک سطح را پوشاندید، همانطور که می دانید بدون ثابت کردن ملاط، پس از مدت زمانی سیمان سریع خرد می شود و می ریزد. کراتین هم همینطور هست! اگر مرحله اتو کشی کراتین موهایتان زمان کمی ببرد مطمئن باشید پس از گذشت دو ماه، موها به حالت اول بر می گردند.

ممکن است مشتری کراتین از تعداد دفعات زیاد اتو کشی گله کند و از آسیب دیدن موهایش بترسد! اما با اطمینان میگوییم که اگر درجه حرارت اتو مو کراتینه مناسب باشد و اتوکشی کراتینه درست انجام شود، حتی اگر 10 ساعت هم اتوکشی انجام شود هیچ آسیبی به مو وارد نمی شود.

استفاده از شامپو و ماسک خاصی را بعد از کراتنیه توصیه می کنید؟

بله مهمترین نکته ای که در  شستشوی موهای خود بعد از کراتینه باید در نظر گرفته شود که هنگام شستشو مو از شامپو های بدون کلریدسدیم و خنثی استفاده کنید.چرا که سدیم موجود در کلرید سدیم می تواند اثر کراتین مو را کم کند.

ذخیره کراتین موهای خود را پر نکنید
شاید تعجب کنید اما حقیقت دارد که اگر بیش از اندازه مورد نیاز کراتین به خورد موهایتان بدهید سلامت آن را به خطر می‌اندازید. موها خشک و خشن می‌شوند به‌طوری که حتی برای شانه کردن آن هم با مشکل مواجه خواهید شد. ظاهر آن کدر و بی‌روح شده و با از دست دادن رطوبت دیگر درخشندگی گذشته را نخواهد داشت.

بنابراین باید در احیای موها با کراتین درمانی افراط نکنید و به موها اجازه ترمیم و تنفس بدهید. اگر موهایتان از پروتئین و کراتینه کردن اشباع شده باشد باید فقط به استفاده از ماسک و محصولات مرطوب‌کننده مو بسنده کنید و به سراغ محصولاتی که در ترکیبات آن هر چیزی باعنوان پروتئین، کراتین، کلاژن هیدرولیز شده، آمینو اسید و آرد جو دو سر وجود دارد نروید.

تقریباً تمام شامپوها، ماسک‌ها، کرم و روغن‌های مو که در تعریف آنها کلماتی باعنوان تقویت‌کننده، ضدخشکی و شکنندگی مو به کار رفته و حاوی پروتئین است باید مصرف آنها را هم در این شرایط به حداقل برسانید.


2 دیدگاه

  • فروغ بسطامی

    2023/12/26 در 12:16

    من خیلی راضی بودم ممنونم از شما به خاطر کیفیت خوبه کارتون

    پاسخ

  • مریم محمودی

    2023/12/17 در 11:35

    بسیار خانم با اخلاق و متعهد و خوش مشربی هستن واقعا لذت بردم هم از نتیجه کار و هم از آشنایی با ایشون

    پاسخ

پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *

کیفیت ، راز موفقیت ماست

سالن زیبایی آساره با بیش از 10 سال سابقه در زمینه آرایش عروس، خدمات لایت مو، کراتینه مو، کوتاهی و کوپ، میکاپ، خدمات ناخن، رنگ و لایت و ...، آماده ارائه بهترین و بروزترین خدمات، همراه با متریال بسیار با کیفیت و برند، به شما عزیزان می باشد.

کلیه حقوق برای سالن زیبایی آساره محفوظ می باشد