سالن زیبایی آساره - لایت مو، کراتینه مو

تفاوت آمبره مو و بالیاژ مو

2023/09/19 توسط asareh
-رنگ-موی-آمبره،-سامبره-و-بالیاژ.jpg

آمبره مو و بالیاژ مو

آمبره مو و بالیاژ مو

آمبره مو و بالیاژ مو از جمله روش های جدید رنگ مو در سالن های زیبایی می باشد. در آرایشگاه ها و سالن زیبایی روش‌های بسیاری برای زیباتر به نظر رسیدن افراد وجود دارد و زیبایی موها نیز یکی از همین روش‌ها است.

امروزه در کنار شیوه های سنتی مش و لایت مو ، بالیاژ مو و آمبره مو جزو متدهای به روزتر برای تغییر رنگ مو به شمار می‌رود که در میان خانم‌ها به ویژه خانم‌های جوان بسیار پرطرفدار است.

سالن زیبایی آساره را می توان بهترین سالن زیبایی در اقدسیه دانست که با بیش از 10 سال سابقه در لاین رنگ و لایت مو آماده ی خدمات رسانی به شما عزیزان می باشد.

به طور کلی اگر طرفدار رنگ های روشن و یک تغییر اساسس بر روی موهای خود باشید با استفاده روش آمبره و بالیاژ می‌توانید ظاهری زیبا، به روز و جذاب داشته باشید و اگر اطلاعات کافی در این خصوص داشته باشید.

 

بالیاژ مو
بالیاژ مو

 

در میان افرادی که به این خدمات روی آورده‌اند، زیباترین نسخه‌ی مو را خواهید داشت. ما در این نوشتار سعی داریم شما را به روش آمبره و بالیاژ و تفاوت این دو آشنا کنیم.

به همین منظور خواهیم گفت که هر روش برای کدام دسته از افراد مناسب‌تر است پس با ما همراه باشید. چنان‌چه گفتیم یکی از تکنینک‌های بسیار رایج در خصوص لایت موها آمبره و بالیاژ است اما سوال اساسی این است که تفاوت میان بالیاژ و آمبره در چیست؟

در این نوشتار درصدد بیان تفاوت این دو هستیم.

آمبره (Ombre):

آمبره به‌معنای سایه‌دار کردن موهاست که معمولا از ریشه‌ی موها شروع می‌شود و تا هنگامی که به انتهای ساقه‌ی مو برسد، رنگ موها به روشنی متمایل می‌شود.

به‌عبارت دیگر با انجام آمبره موهای شما از ریشه تا ساقه از رنگ تیره به روشن تغییر رنگ داده می‌شود. آمبره نیز به صورت لایت طبیعی موها انجام می‌شود اما بر خلاف آمبره در بالیاژ از فویل‌های رنگ روی سطح موا ستفاده می‌کنند

این امر سبب می‌شود که موهای شما طبیعی‌تر به‌نظر برسند و لایت موها کمتر از بالیاژ است و دقیقا همین امر باعث طبیعی تر نشان دادن موها می شود.

بالیاژ: (Balayage)

بالیاژ یکی از بهترین روش‌ها برای داشتن چهره‌ای زیبا و موهایی جذاب است به ویژه وقتی از رنگ ریشه‌ی خود إحساس رضایت کافی ندارد.

بالیاژ بر خلاف مش تکه‌ای است که در آن از فویل استفاده نمی‌شود و در نتیجه موها رنگ طبیعی‌تر و مناسب‌تری خواهند داشت. اهمیت بالیاژ در این است که باید از رنگ‌هایی استفاده کنید که به رنگ ریشه‌ی موهای خودتان نزدیک‌تر باشد زیرا هرچقدر رنگ استفاده شده به رنگ طبیعی موهای شما نزدیک‌تر باشد نتیجه‌ی کار نیز طبیعی‌تر و زیباتر خواهد بود.

بنابراین اگر بالیاژ انجام می‌دهید به این نکته توجه داشته باشید که تغییر رنگ تدریجی موها از ریشه تا ساقه نتیجه‌ی مطلوبی در پی نخواهد داشت.

اگر در خصوص تفاوت میان آمبره و بالیاژ اطلاعات چندانی ندارید ادامه‌ی این مطلب را بخوانید:

برای اطلاع از تفاوت آمبره و سامبره و بالیاژ کافی است اطلاعاتی در مورد ماهیت هر سه نوع رنگ و آرایش مو  یعنی آمبره، سامبره و بالیاژ داشته باشید.

لازم به ذکر است که گاهی آرایشگران برای زیبا تر کردن رنگ مو، از ترکیب هر سه شیوه بعنوان یک سبک جدید برای خاص شدن و زیابتر شدن رنگ مو استفاده می‌کنند.

آمبره مو
آمبره مو

تفاوت آمبره و بالیاژ در این است که بالیاژ در ظاهر کمتر از آمبره مشخص است به همین خاطر به رنگ مجدد اصولا احتیاجی ندارد.

همچنین آمبره به عنوان یک تکنیک هایلایت در سطح افقی موها انجام می شود. علاوه بر این در آمبره مراقبت از موها کمتر نیاز است و این ویژگی برای کسانی که فرصت کمتری برای رسیدگی و روتین روزانه دارند مزیت مهمی به شمار می رود.

اما در خصوص شباهت میان آمبره و بالیاژ باید گفت هم آمبره و هم بالیاژ به صورت کامل و از قسمت ریشه تا ساقه‌ی مو رنگ نمی شود بلکه از ساقه‌ی مو تا ساقه آمبره و بالیاژ انجام می شود.

علاوه بر این در بالیاژ و آمبره برای این که بتوانید تغییر رنگ موهایتان را بهتر إحساس کنید باید علاوه بر دکلره کردن مو رنگ انتخابی شما حداقل سه درجه روشن‌تر باشد.

تفاوت دیگر بالیاژ و آمبره در آن است که این روش ها به دلیل این که به ریشه مو آسیب نمی رسانند برای کسانی که ریشه موهای ضعیفی دارند، بسیار مناسب است.

با این حال در روش آمبره فقط قسمت های انتهایی مو دکلره می شوند و به همین دلیل بیشتر برای افرادی که موهای بلند یا متوسط و با رنگ تیره دارند، مناسب است. این مدل همچنین برای خانم های جوانی که می ‌خواهند ظاهری متفاوت و خاص داشته باشند، انتخابی ویژه و منحصر به فرد است.

از طرفی دیگر روش بالیاژ برای همه افراد از هر قشر سنی که خواهان چهره ای طبیعی هستند، مناسب است. در روش بالیاژ چون ریشه موها رنگ تیره‌تری دارد و می توانیم تکه هایی نازک از مو را تا نزدیکی ریشه روشن (دکلره) کنیم برای افرادی که موی سفید دارند، بهترین گزینه است.

اگر موهای شما حالت صاف و لختی دارد، توصیه می‌کنیم حتما رنگ موی سامبره را یک بار هم شده تجربه کنید زیرا به کمک این روش موهای شما پرپشت تر و حجیم‌تر به نظر می رسد.

کیفیت ، راز موفقیت ماست

سالن زیبایی آساره با بیش از 10 سال سابقه در زمینه آرایش عروس، خدمات لایت مو، کراتینه مو، کوتاهی و کوپ، میکاپ، خدمات ناخن، رنگ و لایت و ...، آماده ارائه بهترین و بروزترین خدمات، همراه با متریال بسیار با کیفیت و برند، به شما عزیزان می باشد.

کلیه حقوق برای سالن زیبایی آساره محفوظ می باشد