سالن زیبایی آساره - لایت مو، کراتینه مو

کراتینه مو در سالن زیبایی فرمانیه

2023/07/02 توسط asareh
sss.jpg

کراتینه مو

کراتینه مو یکی از این روش‌ها است که در سال‌های اخیر به دلیل از بین بردن وز موها و ترمیم موهای آسیب دیده ، و همچنین درخشان‌سازی موهای خشک و کدر به طرز چشمگیری مورد استقبال قرار گرفته است. ( سالن زیبایی در فرمانیه)

در سالن زیبایی آساره انجام کراتینه، بوتاکس مو، پروتیین تراپی مو، اولاپلکس مو با بهترین مواد و زیر دست افراد متخصص انجام می‌شود تا شما به نتیجه دلخواه خود برسید.

کراتینه در این فرآیند، تارهای مو با  پروتئین کراتین پوشش داده می‌شوند که باعث نرم و صاف شدن موها می‌شود.

اما این مسئله به این معنی نیست که فقط کسانی که موهای فر و خشک دارند می‌توانند از این روش استفاده کنند، انواع مو، حتی کسانی که موهای معمولی، رنگ شده و حالت‌دار دارند هم می‌توانند موهایشان را کراتینه کنند.

رازهای زیادی پیرامون کراتینه وجود دارد؛ اگر قصد دارید موهای خود را کراتینه کنید، این راهنما به شما کمک می‌کند که بهترین تصمیم را بگیرید.

هیچ کس دوست ندارد موهای وز داشته باشد که به سختی شانه می‌شوند. همه‌ی ما دوست داریم موهایی جذاب و زیبا داشته باشیم به همین دلیل، به دنبال روش‌های درمانی برای بهبود شرایط موها می‌گردیم.

این روش‌ها مانند دتوکس تراپی مو، روغن تراپی مو، کوکتل تراپی مو و … هم جنبه درمانی دارند و هم ظاهر مو را تغییر می‌دهند. بسیاری از زنان، برای داشتن موهای ابریشمی، لخت و براق، روش کراتینه مو را انتخاب می‌کنند.

قبل از اینکه شما هم این روش را برای درمان موهای خود انتخاب کنید، بد نیست که مزایا و معایب آن را بشناسید و بهتر در مورد آن تصمیم بگیرید.

 

کراتینه مو
کراتینه مو

فواید اصلی کراتین مو

1- احیای موی سر

2- افزایش سلامت موی سر

3- از بین بردن خشکی موی سر

4- افزایش درخشندگی موی سر

5- صاف کردن موهای فرفری و مجعد

6- صاف کردن موی سر در کوتاهترین زمان

7- افزایش زیبایی موی سر و نیاز کمتر به سشوار و اتوی مو

بهترین سالن زیبایی اقدسیه

کراتینه مو چقدر دوام دارد ؟

بر اساس نوشته های بالا، روش ‌های متفاوتی برای کراتین درمانی موها وجود دارد و آرایشگری که در این زمینه مهارت دارد با توجه به نیاز و نوع موهای شما، بهترین مواد با فرمول مناسب را برایتان در نظر می‌گیرد.

بعضی از انواع کراتینه مو ماندگاری بالای چند ماه یعنی از 8 الی 12ماه دارند؛ در حالی که برخی فقط برای از بین بردن وز مو به کار می‌روند و ماندگاری کمتری و حداکثر دو ماه دارند.

در هر صورت به این نکته توجه داشته باشید که در روش کراتینه کردن موها، منافد موها با کراتین پر می‌شود .

انواع کراتینه مو

حالا که می‌دانید کراتین مو چیست و چه کاربردی دارد ، لازم است در مورد انواع مختلف آن نیز اطلاعاتی داشته باشید تا بتوانید تشخیص دهید کدام نوع کراتینه برای موهای شما مناسب‌تر است.

کراتینه مو به طور کلی دو نوع دارد که شامل کراتینه احیا و کراتینه صافی می‌شوند. در واقع تفاوت اصلی این دو، نوع مواد مصرفی آن‌هاست و متناسب با برند و مدل موادی که در این روش‌ها به کار گرفته می‌شوند، میزان احیا و صافی مو متفاوت است.

 

 

کراتینه مو
کراتینه مو

کراتینه احیا کننده

در کراتینه احیا کننده از موادی استفاده می‌شود که بیشتر از صاف کردن مو، برای ترمیم موهای آسیب دیده مفید هستند. اگر موهایتان بسیار آسیب‌دیده و شکننده شده‌اند؛ کراتینه احیا برایتان مناسب‌تر است. چرا که در این روش، تمرکز روی ترمیم بافت مو، بیشتر از صافی ظاهری آن‌هاست.

کراتینه صافی

کراتینه صافی شامل دو روش صافی ژاپنی و صافی برزیلی می‌شود که در روش اول، موها فوق‌العاده صاف، لخت و ابریشمی می‌شوند. اما در صافی برزیلی میزان لختی موها نسبتاً کمتر است و اکثر خانم‌ها طرفدار این روش هستند.

در کراتینه صافی ژاپنی، موها مدت بیشتری (حدود ۶ ماه) لخت می‌مانند اما در روش برزیلی این ماندگاری نهایتاً حدود ۴ ماه است. اما این یک قاعده کلی نیست و عواملی مانند مواد مصرفی و مراقبت از موها، تاثیر زیادی در این زمان دارند.

نکات مهم قبل از کراتین درمانی:

قبل از بهره مندی از مزایای کراتینه مو حتما نکات زیر را قبل و بعد کراتین مو در نظر بگیرید:

1- هرگز فراموش نکنید که قبل از کراتینه مو، اول مقداری از آن را روی بازو یا پای خود تست کنید تا مطمئن شوید که روی پوست شما واکنش منفی ندارد و آلرژی نمی دهد.

2- اگر دچار از بیماری پسوریازیس، درماتیت یا هر گونه بیماری پوستی دیگری هستید، لازم است که قبل از انجام کراتین به متخصص پوست مراجعه کنید.

3- بعد از کراتینه مو نباید از شامپو یا نرم کننده ای استفاده کنید که حاوی سولفات است، چون ممکن است باعث آسیب به موها شود.

4- هرچند از مزایای کراتینه مو حفاظت آن در برابر نور خورشید است . با این حال توصیه می شود در برابر نور خورشید یا اشعه UVA و UVB  به مدت طولانی قرار نگیرید، چون ممکن است باعث خشکی مو و بسیاری از مشکلات دیگر شود.

5- موهایتان را حداقل 24 ساعت بعد از انجام کراتین نشویید.

6- هنگام کراتینه موها باید از تماس چشم و پوست خود با مواد آن جلوگیری کنید

7- به طور مداوم از کراتینه مو و محصولات شیمیایی استفاده نکنید. برای مثال بعد از انجام این روش به مدت 6 تا 8 ماه به موهای خود استراحت داده و از هیچ ماده شیمیایی روی آن ها استفاده نکنید.

چون با استفاده مداوم از این محصولات شیمیایی، به جای سود بردن از مزایای کراتینه مو، اثرات تخریبی جبران ناپذیری به موهایتان می زنید و موی شما به شدت آسیب می بیند.

سوالات متداول درباره عوارض و مزایای کراتینه مو

چرا باید پس از کراتین از شامپوهای مخصوص استفاده کرد؟

شامپوها به طور معمول حاوی مواد سولفات وسدیم (نمک) هستند که اصطلاحا remover کراتین هستند، پس استفاده از این شامپوها نادرست است و باید بعد از کراتینه مو از شامپوهای sulfat-free یا شامپوهای کراتین دار استفاده شود.

چه نکاتی را در زمان کراتین بهتر است رعایت کنیم تا موهای آسیب دیده بیشتر آسیب نبیند؟

بهترین کار، استفاده از اتو موی مناسب و اتو کشی درست می باشد که مهمترین نکته در ماندگاری کراتین روی مو که از مزایای کراتینه مو هاست می باشد.

اگر کراتین را بیش از اندازه به مو بزنیم چه اتفاقی برای مو می افتد؟

مو بیش از حد اشباع می شود و زمان خشک کردن موها دو برابر می شود.

 

 

کراتینه مو
کراتینه مو

 

کیفیت ، راز موفقیت ماست

سالن زیبایی آساره با بیش از 10 سال سابقه در زمینه آرایش عروس، خدمات لایت مو، کراتینه مو، کوتاهی و کوپ، میکاپ، خدمات ناخن، رنگ و لایت و ...، آماده ارائه بهترین و بروزترین خدمات، همراه با متریال بسیار با کیفیت و برند، به شما عزیزان می باشد.

کلیه حقوق برای سالن زیبایی آساره محفوظ می باشد