سالن زیبایی آساره - لایت مو، کراتینه مو



آمبره کاراملی


نمونه کار آمبره کاراملی


آمبره کردن مو با استفاده از رنگ کاراملی، ترکیبی لوکس و لاکچری محسوب می شود که چشم هر بیننده ای را به خود خیره خواهد کرد.



آمبره کاراملی

استفاده از رنگ مو امری بسیار متداول در بین بانوان است. با توجه به اینکه بانوان به استایل خود بسیار اهمیت می دهند، هماهنگ کردن رنگ مو با استایل می تواند جذابیت بی نظیری را برایشان به ارمغان آورد.

در عصر حاضر و با پیشرفت صنعت مد در دنیا، به طور مستمر شاهد ظهور سبک های نوینی هستیم که نیاز به تنوع را در انسان اقناع می نماید.

رنگ مو نیز از این قائده مستثنی نیست. به عنوان مثال یکی از رنگ هایی که امروزه خواهان بسیاری در بین بانوان دارد رنگ موی کاراملی است. در این سال ها تکنیک های رنگ کردن مو نیز دچار تحولات جذابی شده است و ما در حال حاضر شاهد استقبال گسترده خانم ها از روش هایی مانند آمبره هستیم.

انتخاب رنگ مو مناسب بر اساس رنگ پوست

رنگ کاراملی نیز مانند تعدادی از رنگ ها دارار تناژ سرد و گرم می باشد اما به طور کلی تناژ این رنگ بر پایه ی رنگ های گرم است.

در سالن زیبایی آرایشگر باید رنگ کاراملی دلخواه شما را با توجه تناژ رنگ پوستان آماده کند. چرا که کاراملی هم شامل رنگ هایی با تن گرم است و هم رنگ های سرد. اینکه کدام رنگ برای فرد مناسب است باید به دقت انتخاب شود.

یکی از راه های تشخیص تناز رنگ پوست، تشخیص از روی رگ دست مراجعه کننده است. متخصص رنگ مو در سالن زیباییی باید با توجه به رنگ رگ دست مراجعه کننده رنگ مناسب آن پوست را برایش آماده کند.

بانوانی که رنگ رگ های روی مچ دست آنها آبی است، دارای پوستی با تن رنگی سرد هستند و باید از رنگ های کاراملی سرد استفاده نمایند. افرادی که رگ های سبز رنگ دارند باید از رنگ هایی با تن گرم استفاده کنند.

رگ های مچ دست بعضی از افراد نیز به بنفش متمایل است که به معنی خنثی بودن رنگ پوست است. این گروه در انتخاب رنگ موی کاراملی آزاد هستند و می توانند هم از رنگ های تن گرم و هم از رنگ های با تن سرد استفاده کنند.

انواع آمبره مو

همان‌طور از در بالاتر گفته شد، آمبره مو یکی از تکنیک‌های هایلایت است که در آن، موها از ریشه تیره و هرچه به ساقه نزدیک‌تر می‌شویم، روشن‌تر می‌شوند. آمبره انواع متفاوتی دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

آمبره مو کلاسیک

آمبره مو کلاسیک همان آمبره معمولی است، به این شکل که هر چه از ریشه به سمت ساقه حرکت می‌کنیم، رنگ موها روشن‌تر شده و این روند تغییر رنگ، با ایجاد سایه روشن شکل می‌گیرد.

آمبره مو معکوس

در آمبره معکوس، ریشه موها روشن بوده و هر چه به سمت ساقه مو می‌رویم، آنها تیره‌تر می‌شوند. آمبره معکوس نوعی لولایت است و این تکنیک مناسب برای موهای دکلره شده و بلوند است. در آمبره معکوس کل موها باید دکلره شود و قسمت‌های پایین آن، با رنگ تیره رنگساژ می‌شود.

آمبره مو فانتزی

آمبره فانتزی همان‌طور که از اسمش مشخص است، در آن از رنگ‌های فانتزی استفاده می‌شود. مثل آمبره کلاسیک، ریشه مو تیره و هر چه به سمت ساقه حرکت می‌کنیم مو روشن‌تر شده و دکلره می‌شود. در نهایت، با رنگ‌های فانتزی و متضاد رنگساژ شده که موها ظاهر خاص و جذابی پیدا می‌کنند.

مراقبت‌های بعد از آمبره مو

مجموعاً تمام موهای رنگ شده (مخصوصاً دکلره)، چه آمبره چه سامبره، به مراقبت‌های خاصی نیاز دارند، زیرا، موها پس از رنگ شدن حجم زیادی از پروتئین‌های موجود در خود را از دست داده و بسیار شکننده، ضعیف و حساس می‌شوند. راه‌های مراقبت از این موها عبارت‌اند از:

  • شامپوهای معمولی را کنار گذاشته و از شامپوهای فاقد سولفات و مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید.
  • شستشوی روزانه موها را فراموش کرده و میزان شستشوی آن با شامپو را تا هفته‌ای ۲ بار کاهش دهید.
  • پس از شستشوی موها با شامپو مخصوص، از ماسک مو و نرم کننده‌های فاقد سولفات و تقویت کننده استفاده کنید.
  • روغن‌های گیاهی را فراموش نکنید! روغن نارگیل یکی از تقویت کننده‌های ساقه مو است که برای موهای آمبره شده یک گزینه مناسب است.
  • اگر اهل استخر رفتن هستید باید بدانید که کلر به موهای رنگ شده آسیب وارد می‌کند، پس قبل از رفتن به استخر، مقداری روغن نارگیل به موها بزنید و کلاه شنا به سر کنید.
  • شانه‌های پلاستیکی و فلزی را دور بریزید و از شانه‌های چوبی استفاده کنید.
  • برای خشک کردن موها از سشوار و اتو مو استفاده نکنید و به موها فرصت دهید تا با هوای آزاد خشک شود.
  • اگر برای خشک شدن موها عجله دارید یا می‌خواهید موها را حالت دهید، ابتدا کمی اسپری دو فاز یا محافظت کننده به مو زده و سپس از سشوار و اتو مو استفاده کنید.

پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *

کیفیت ، راز موفقیت ماست

سالن زیبایی آساره با بیش از 10 سال سابقه در زمینه آرایش عروس، خدمات لایت مو، کراتینه مو، کوتاهی و کوپ، میکاپ، خدمات ناخن، رنگ و لایت و ...، آماده ارائه بهترین و بروزترین خدمات، همراه با متریال بسیار با کیفیت و برند، به شما عزیزان می باشد.

کلیه حقوق برای سالن زیبایی آساره محفوظ می باشد