سالن زیبایی آساره - لایت مو، کراتینه مو

انواع لایت مو

2023/10/01 توسط asareh
.jpg

 لایت مو

 لایت مو

رنگ مو یکی از لاین‌های جذاب و پرطرفدار در هر سالن زیبایی است که اکثر خانم‌ها برای تنوع بخشیدن به ظاهر و زیبایی موهای خود، به آن مراجعه می‌کنند. از بهترین روش‌های ایجاد تنوع و زیبایی چشمگیر روش هایلات مو است و این امر نیازمند مهارت و تخصص است.

اگر شما نیز به دنبال یافتن اطلاعاتی در خصوص انواع هایلایت‌های مو و پاسخ به سؤالات خود هستید تا انتهای مقاله را به دقت دنبال کنید.

سالن زیبایی آساره بهترین آرایشگاه در اقدسیه  ( بهترین سالن زیبایی اقدسیه ) است و با تیمی حرفه ای آماده خدمات رسانی به شما عزیزان می باشد

هایلایت مو چیست؟

لایت مو به رنگ آمیزی تکه‌ای موها گفته می‌شود. در لایت مو و انواع آن، کل موها رنگ نمی‌شود بلکه تنها بخش‌هایی از مو انتخاب و رنگ می‌شوند.

به عبارت دیگر رنگ کردن مو به این صورت است که بخشی از مو (رشته‌هایی نازک لابه لای مو) نهایتاً تا سه درجه روشن‌تر می‌شود. لایت مو ظاهری بسیار طبیعی دارد و سبب ایجاد هارمونی بسیار زیبایی بین موها می‌شود و باعث می‌شود دیگر نیازی به رنگ کردن کل موها و آسیب دیدن آنها نباشد.

انواع لایت مو

۱.بالیاژ مو

روش رنگ به صورت بالیاژ تکنیکی است که رنگ به صورت آزادانه بر روی مو شما قرار داده می‌شود. نتیجه این کار نسبت به روش‌های سنتی مثل فویل ملایم‌تر و طبیعی‌تر است.

در روش بالیاژ اگر ریشه‌های مو رشد کنند، تغییر چندانی در هایلایت به وجود نخواهد آمد و در این روش نیاز به ترمیم ریشه نسبت به روش‌های دیگر کمتر است.

در بالیاژ فرقی نمی کند مو بلد یا کوتاه باشد، به هر حال می‌توانید از این خدمات استفاده کنید. لازم به ذکر است که روش بالیاژ به واسطه دست انجام می‌شود.

 

بالیاژ مو
بالیاژ مو

2. آمبره مو

در این روش هر چه از ریشه مو به سمت ساقه مو نزدیک‌تر ‌شویم، رنگ مو هم روشن‌تر می‌شود. آمبره یکی از روش‌های بسیار محبوب و پرطرفدار در بین خانم‌های جوان است که بسیاری از خانم‌ها امروزه در سالن‌های خدمات رنگ و مش و هایلایت از آن استفاده می‌کنند.

3- هایلایت مو

هایلایت کردن به ایجاد طیف روشنی در زمینه تیره‌ی موها گفته می‌شود؛ در این روش که با استفاده از کلاه مش یا فویل انجام می‌شود دسته‌های ریز یا درشت موها را جدا می‌کنیم و به کمک مواد دکلره، به اصطلاح دکوپاژ صورت می‌گیرد.

سپس روی دسته‌های موی دکلره شده، رنگ‌هایی مثل بلوند، دودی، زیتونی یا هر رنگ روشن دیگری در زمینه‌های متنوع نسکافه‌ای، زیتونی، شرابی و … گذاشته می‌شود.

4. سان لایت

همان‌گونه که می‌دانیم Sun به معنای خورشید است و علت نامگذاری این روش نیز به دلیل ایجاد کره‌ای از رنگ‌‎های روشن و درخشان در قسمت بالایی سر است.

در روش سان لایت، قسمت بالایی کره سر با رنگ‌های روشن که به طور قطع به دکلره نیاز دارند موها به رنگ روشن در می‌آیند، همچنین در برخی از سالن‌های زیبایی و برخی میکاپ‌های عروس به روش ایجاد تکه‌های بلوند در یک زمینه روشن، سان لایت می‌گویند.

به این معنا که با کمک رنگ بلوند و بسیار روشن، تکه‌هایی روشن‌تر از زمینه روشن موها، در لابه لای آنها ایجاد می‌شود.

 

آمبره مو
آمبره مو

5. لولایت

به عملی دقیقا برعکس هایلایت لولایت کردن موها گفته می‌شود یعنی به جای ایجاد زمینه‌ی روشن در یک زمینه تیره، زمینه‌ی تیره در زمینه‌ای روشن ایجاد می‌کنیم. در روش لولایت نیز نظیر هایلایت به صورت معمول از کلاه مش یا فویل استفاده می کنیم.

لولایت عموما برای کسانی توصیه می‌شود که دارای موهای روشنی هستند و تمایل دارند تا با مش‌های تیره، یک تغییر اساسی در ظاهر موهای خود ایجاد کنند.

6. هایلایت طبیعی

این شیوه جلوه‌ و ظاهری طبیعی به موهای شما می‌دهد. به منظور استفاده از خدمات رنگ و مش و نیز هایلایت مو می‌توانید از هایلایت طبیعی استفاده کنید.

در این شیوه رنگ در نظر گرفته شده برای هایلایت نباید بیش از حد روشن باشد بلکه همین که رنگ 1 یا 2 درجه از رنگ موهای خودتان روشن‌تر باشد کافیست زیرا جلوه‌ای طبیعی‌تر و زیباتر به موها می‌دهد.

7. هایلایت تکه‌ای

اگر موهایی زبر و ضخیمی دارید، پیشنهاد می‌کنیم از روش هایلایت تکه‌ای استفاده کنید. در روش دست های 3 سانتی از مو را می‌گیریم و به رنگ‌هایی که روشن‌تر از پایه مو هستند آغشته می‌کنیم.

8. هایلایت مخفی

برای ایجاد تغییرات ظریف در موها روش هایلایت مخفی مناسب است. در این روش وقتی که موها باز و رها هستند، می‌توانند تغییرات را مشاهده کنید و سالن‌های خدمات رنگ و مش و هایلایت برای این نوع هایلایت دسته‌هایی نازک از بخش‌های پنهان مو را رنگ می‌کنند..

۹. سامبره

سامبره را ترکیبی از بالیاژ و آمبره می‌دانند. این روش نسبت به روش آمبره جدیدتر است و تغییر رنگ ملایم‌تری نسبت به آمبره دارد.

۱۰. کالر ملتینگ

در روش کالر ملتینگ آرایشگر سه رنگ یا بیشتر از آن را برای هایلایت کردن موهای شما استفاده می‌کند. این روش شبیه روش آمبره و سامبره است .

در روش کالر ملتینگ لزومی ندارد که حتما رنگ ریشه‌ها تیره بوده بلکه هر چه به ساقه نزدیکتر می‌شویم رنگ مو نیز روشن‌تر شود. در این روش ریشه‌های مو می‌توانند هر رنگی داشته باشند به طوری که هر چه به ساقه نزدیکتر می‌شویم، این رنگ می‌تواند تغییر پیدا‌کند.

۱۱. مش فویل

یکی از انواع روش‌های محبوب برای رنگ کردن موها روش رنگ مو با فویل است که سالن‌های خدمات رنگ و مش و هایلایت از این روش برای هایلایت و لولایت کردن مو استفاده می‌کنند.

 

کیفیت ، راز موفقیت ماست

سالن زیبایی آساره با بیش از 10 سال سابقه در زمینه آرایش عروس، خدمات لایت مو، کراتینه مو، کوتاهی و کوپ، میکاپ، خدمات ناخن، رنگ و لایت و ...، آماده ارائه بهترین و بروزترین خدمات، همراه با متریال بسیار با کیفیت و برند، به شما عزیزان می باشد.

کلیه حقوق برای سالن زیبایی آساره محفوظ می باشد