سالن زیبایی آساره - لایت مو، کراتینه مو

بالیاژ مو چیست و چطور انجام می شود؟

2024/06/29 0
6230.jpg

بالیاژ مو

در صنعت زیبایی روز به روز روش های جدیدی اضافه می شود. بالیاژ مو نیز یکی از این تکنیک های روشن کردن مو با دکلره است. بالیاژ یکی از خدمات رنگ مو است که در سالن های زیبایی به صورت تخصصی انجام می شود در این تکنیک (Balayage) بخش های خاصی از مو را روشن می کنند.

اما در تکنیک هایلایت از ریشه مو تا نوک مو یکدست روشن است.  در بالیاژ مو بخشی های پایینی مو روشن می شوند. در معنای لغوی بالیاژ یک واژه برگرفته از زبان فرانسه است که به معنای جارو می باشد اما در صنعت آرایشی یک تکنیک است که با مفهوم طیف رنگی شناخته می شود. این تکنیک اولین بار در دهه 70 میلادی در آرایشگاهی به نام کاریتا مورد استفاده قرار گرفت. برای آشنایی بیشتر با این تکنیک تخصصی آرایشی در ادامه با ما همراه باشید.

بالیاژ مو

همانطور که در بالاتر اشاره کردیم بالیاژ (Balayage) یکی از روش های هایلایت مو است که در این روش بخش هایی از مو رنگ می شود. بالیاژ در فضایی باز انجام می شود و در این تکنیک خبری از فویل پیچی و جدا سازی منظم نیست بلکه آرایشگر با توجه به مهارت خود لایه هایی از مو روشن می کند در واقع در تکنیک بالیاژ لایه های سطحی روشن می شوند و لایه های بعدی به مرور تیره می شوند.

 

بالیاژ مو

 

چرا آرایشگران در بعضی از بالیاژ ها از فویل استفاده می کنند؟

در سالن زیبایی این کار را با استفاده از فویل انجام کمی دهند. دلیل این کار این است که اگر موی فرد در تناژ تیره یا شرابی باشد ممکن است اجرای بالیاژ مو در این موارد سخت انجام شود اما فویل محیط مناسبی برای پودر دکلره ایجاد می کند و رنگ پذیری مو بهتر می شود. توجه به این نکته بسیار مهم است که موی 90 درصد ایرانی ها مملو از رنگدانه های آبی و تیره است و در فضای باز و به اصطلاح فری هند، مو رنگ باز نمی کند.

مزایای بالیاژ مو

  • ماندگاری بالا

از جمله مزایای بالیاژ مو می توان به ماندگاری بالای این تکنیک اشاره کرد که با این تکنیک نیاز شما به ترمیم و ریشه گیری کاهش می یابد و طیف متغیر رنگ مو همچنان حفظ می شود. همچنین اگر از رنگ موهای فانتزی استفاده می کنید، هرچند وقت یکبار می توانید از رنکساژ های مناسب استفاده کنید.

  • حفظ سلامت مو

در تکنیک بالیاژ مو آرایشگر لایه های مو به صورت تصادفی انتخاب و رنگ می کند در نتیجه برخلاف سایر روش های دیگر تمام دکلره و رنگ نمی شود و همچنین در این روش آسیب کمتری به موها وارد می شود.

  • مراقبت آسان

یکی دیگر از تکنیک های بالیاز مو مراقبت آسان آن است. در واقع در این تکنیک موها بدون استفاده از وسایل حرارتی زیبایی شان را حفظ می کنند. البته داشتن یک روتین مراقبتی منظم از موها اهمیت زیادی دارد.

  • ظاهر زیبا

اگر به دنبال تکنیکی برای رنگ کردن موهایتان هستید که حالت نچرال و طبیعی نیز داشته باشد، تکنیک بالیاژ مو برای شما بهترین گزینه است. این تکنیک با ایجاد کنتراستی ملایم و تدریجی ظاهری طبیعی به موهایتان می دهد.

  • افزایش حجم مو

اگر موهای نازک و کم پشتی دارید تکنیک بالیاژ برای شما مناسب است زیرا موها در طیف متغیر رنگ حجم بیشتری دارند و با اضافه کردن چند لایت ملایم این مزیت بالیاژ تقویت می شود.

تفاوت بالیاژ و هایلایت مو  

در تکنیک هایلایت موها به صورت مشخص جدا شده و از ریشه تا نوک مو به صورت یکدست روشن می شود. در سبک های مختلف هایلایت کنتراست رنگ مو برخلاف بالیاژ قابل مشاهده است. اما در تکنیک بالیاژ لایه های مو از بالا به پایین تناژ متفاوتی از رنگ مو را به خود می گیرند و ظاهری سه بعدی دارند.

 

بالیاژ مو

 

بالیاژ مو چه تفاوتی با آمبره دارد؟

دیده شده که برخی افراد بالیاژ مو را با آمبره و سامبره مو یکی می دانند، در حالی که تفاوتی اساسی میان این دو وجود دارد. به این ترتیب که آرایشگر در تکنیک بالیاژ از یک رنگ استفاده می کند و بعضی از قسمت ها را روشن تر می کند که منجر به ظاهر یکدست مو می شود. اما در آمبره از دو رنگ موی متفاوت استفاده می شود و انتهای مو از ریشه آن بسیار روشن تر است. بالیاژ تکنیکی برای هایلایت است اما آمبره رنگ های تیره را به روشن تبدیل می کند. در واقع آمبره سایه مانند است، در حالی که بالیاژ تکنیکی برای رنگ کردن مو است.

تکنیک بالیاژ برای چه افرادی مناسب است؟

افرادی که موهای بلندی دارند یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده از تکنیک بالیاژ مو در آرایشگاه های زینه می باشند. زیرا در این تکنیک هرچه موها بلند تر باشد امکان مانور بیشتری برای رنگ مو وجود دارد.

چگونه از موهای بالیاژ شده مراقبت کنیم؟

در ابتدای مطلب اشاره شد که موها در این روش به مراقبت خاصی نیاز ندارند اما این موضوع به معنی عدم مراقبت از مو ها و داشتن یک روتین مویی منظم نیست. زیرا در این تکنیک نیز موها فشار زیادی را متحمل می شوند پس بهتر است از محصولات مناسب و باکیفیت برای مراقبت از آنها استفاده کنید که در ادامه به صورت جزئی تر به توضیحشان می پردازیم.

استفاده از شامپو مناسب

بهتر است از شامپو مناسب موهای رنگ شده استفاده کنید زیرا این محصولات حاوی ویتامین ها و کمپلکس های تقویتی می باشند.

2- استفاده از نرم کننده

نرم کننده مو با باز کردن گره های مو تاثیر زیادی در کاهش و کنترل ریزش مو دارند و همچنین از ایجاد موخوره نیز جلوگیری کرده یا آن را کاهش می دهند. استفاده از نرم کننده مو از خشکی و کم آبی موهای رنگ شده نیز پیشگیری می کند.

 

بالیاژ مو

 

3- استفاده از ماسک مو

برخی افراد ماسک مو و نرم کننده مو شبیه به یکدیگر میبینند و لزومی به استفاده از هر دو در روتین مراقبت از موی خود احساس نمی کنند در حالی که این طور نیست. ماسک مو از انواع ویتامین و مواد مقوی و با هدف تقویت کوتیکول و فولیکول مو طراحی شده است، اما نرم کننده مو لطافت و طراوت مو را تامین می کند.

4- استفاده از روغن مو مناسب

یکی از بهترین روش های مراقبت از موهای رنگ شده و سایر موها استفاده از وغن موهای مناسب و باکیفیت می باشد. این روغن ها در بیشتر موارد منشا گیاهی داشته و موها را تقویت می کنند. بهترین روغن های مو عبارت اند از:

  • روغن زیتون بکر
  • روغن نارگیل
  • روغن کرچک
  • روغن بادام تلخ و شیرین

5- عدم شستشوی زیاد مو

شستشو روزانه و زیاد موهای رنگ شده موجب آسیب کوتیکول مو و خشکی آن می شود که همین امر موها را به مرور وز و دهیدراته کرده و حالت پذیری آن را کاهش می دهد. به همین علت توصیه می شود پس از فرآیند رنگ مو موها را 1 الی 2 بار در هفته بشویید. همچنین از شستن مو با آب داغ نیز خودداری کنید زیرا موجب خشکی مو می شود.

 


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *


کیفیت ، راز موفقیت ماست

سالن زیبایی آساره با بیش از 10 سال سابقه در زمینه آرایش عروس، خدمات لایت مو، کراتینه مو، کوتاهی و کوپ، میکاپ، خدمات ناخن، رنگ و لایت و ...، آماده ارائه بهترین و بروزترین خدمات، همراه با متریال بسیار با کیفیت و برند، به شما عزیزان می باشد.

کلیه حقوق برای سالن زیبایی آساره محفوظ می باشد