سالن زیبایی آساره - لایت مو، کراتینه مو

کراتینه، بوتاکس یا پروتئین‌تراپی؟

2024/08/12 0
1696609773578.jpg

احیا و صافی مو

بر کسی پوشیده نیست که مو یکی از اصلی‌ترین ارکان زیبایی بدن ما انسان‌هاست و تأثیری انکارناپذیر در افزایش زیبایی ظاهری و همچنین اعتماد به نفس افراد دارد.

از آن جایی که مو در بخش بیرونی بدن قرار دارد، امکان اینکه صدمه ببیند وجود دارد. گیسوانی که درخشش و سلامتی‌شان، نه تنها زیبایی ظاهری شما را دوچندان می‌کند، بلکه اعتماد به نفس و حس زنانگی‌تان را نیز تقویت می‌کند.

اما عوامل مختلفی مانند رنگ مو ، استفاده از ابزارهای حالت دهنده مانند اتوکشی مکرر، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و آلودگی هوا، به مرور زمان به تار موهایتان آسیب می‌زنند و شادابی و طراوت آنها را از بین می‌برند.

اگر این موضوع باعث نگرانی شما شده، یعنی از آسیب‌دیدگی مو رنج می‌برید و به دنبال راهی برای احیای موهای آسیب دیده هستید، در این مطلب با ما همراه باشید.

کراتینه مو : صافی ماندگار با مراقبت‌های خاص

کراتین یک کلمه کلیدی زیبایی است که مترادف با رشته های صاف، براق و موهای سالم است. احتمالاً آن را روی بطری‌های شامپوی بی‌شماری دیده‌اید و شنیده‌اید که آرایشگرتان به آن اشاره کرده است – اما این چیزی بیش از یک اصطلاح بازاریابی است.

کراتین یک پروتئین حیاتی است که به مو، پوست و ناخن های شما ساختار می دهد. می توانید آن را به عنوان ستون فقرات تارهای موی خود در نظر بگیرید تا آنها را قوی، انعطاف پذیر و بدون وز نگه دارید .

با این حال، تمام حالت‌های حرارتی، رنگ‌آمیزی و استرس‌های محیطی که موهای ما تحمل می‌کنند، می‌توانند موهای شما را از پروتئین تهی کنند – و اینجاست که درمان‌های کراتینه ممکن است به کمک بیایند.

درمان‌های کراتینه شامل شامپوها و نرم‌کننده‌هایی است که وعده می‌دهند موهای شما را با پروتئین ضروری پر می‌کنند تا خدمات حرفه‌ای برای کسانی که به دنبال نتایج چشمگیرتری هستند.

درمان‌های حرفه‌ای کراتینه می‌توانند موها را برای ماه‌ها صاف‌تر و براق‌تر کنند. و از آنجایی که اکثر درمان‌های کراتین حرفه‌ای ساختار موهای شما را دستکاری می‌کنند، موها صاف‌تر و بدون وز می‌شوند

  • مزایا: صافی طولانی‌مدت، کاهش وز و فر، افزایش درخشندگی مو
  • معایب: نیاز به مراقبت‌های خاص پس از درمان، ممکن است به موهای نازک آسیب برساند
  • مناسب برای: افرادی که به دنبال صافی دائمی و کاهش حجم مو هستند

بوتاکس مو: آبرسانی و ترمیم عمیق

بوتاکس مو چیست؟

بوتاکس برای مو ممکن است در ابتدا اصطلاح عجیبی به نظر برسد، اما می توانیم به شما اطمینان دهیم که آنقدرها هم که ممکن است در ابتدا فکر می کنید عجیب و غریب نیست! در واقع، هیچ تزریق یا بوتاکس واقعی (سم بوتولینوم) اصلاً دخیل نیست.

بوتاکس موبه اصطلاحی تبدیل شده است که برای توصیف هر نوع درمان حالت دهنده عمیق مو استفاده می شود .

اثرات این درمان ها به گونه ای طراحی شده است که موهای شما را نرم تر، قوی تر و نرم تر می کند ، بسیار شبیه به اثراتی که از تزریق بوتاکس احساس می شود! از این رو نام مستعار!

به طور خلاصه، بوتاکس مو یک روش غیر شیمیایی است که از ترکیبی از پروتئین ها و ویتامین ها برای ترمیم فیبرهای شکسته و آسیب دیده مو استفاده می کند. این 100% گیاهی است، کاملا بی خطر است و می تواند برای هر کسی که به دنبال موهای قوی و هیدراته است مفید باشد

 

  • مزایا: آبرسانی عمیق، ترمیم موهای آسیب‌دیده، افزایش حجم مو
  • معایب: ماندگاری کمتر نسبت به کراتینه
  • مناسب برای: موهای خشک، آسیب‌دیده و رنگ‌شده

پروتئین‌تراپی: تقویت و ترمیم ساختار مو

پروتئین تراپی مو ، روش موثری برای بهبود سلامت و زیبایی موها است. این روش به ویژه برای موهای ضعیف، نازک، آسیب دیده و نیازمند تقویت و تغذیه مناسب توصیه می‌شود. با استفاده از پروتئین تراپی، موها تقویت می‌شوند، حجم و قدرت بیشتری می‌یابند و سلامت آنها بهبود می‌یابد. در پروتئین تراپی، محصولات حاوی پروتئین‌های مختلف، کراتین هیدرولیز شده و آمینو اسیدها استفاده می‌شوند.

  • مزایا: تقویت موهای شکننده، ترمیم ساختار مو، افزایش استحکام مو
  • معایب: ممکن است موها را خشک کند (در صورت استفاده بیش از حد)
  • مناسب برای: موهای نازک، شکننده و آسیب‌دیده

جدول مقایسه

ویژگیکراتینهبوتاکس موپروتئین‌تراپی
هدف اصلیصافی و کاهش حجمآبرسانی و ترمیمتقویت و ترمیم ساختار
ماندگاریطولانی‌مدتکوتاه‌مدت تا متوسطکوتاه‌مدت تا متوسط
مناسب برایموهای فر و وزموهای خشک و آسیب‌دیدهموهای نازک و شکننده
عوارض جانبیممکن است به موهای نازک آسیب برسانددر صورت استفاده بیش از حد ممکن است موها را خشک کند

 

کدام روش برای شما مناسب است؟

برای انتخاب بهترین روش، بهتر است با یک متخصص مو مشورت کنید. او با توجه به نوع مو، میزان آسیب و انتظارات شما، مناسب‌ترین درمان را پیشنهاد می‌دهد.

نکات مهم

  • انتخاب سالن معتبر: برای انجام این درمان‌ها، حتما به سالن‌ زیبایی معتبر و با تجربه مراجعه کنید.
  • استفاده از محصولات مناسب: پس از انجام درمان، از شامپو و نرم‌کننده‌های مخصوص موهای درمان‌شده استفاده کنید.
  • مراقبت‌های خانگی: برای حفظ نتیجه درمان، به طور مرتب از ماسک مو استفاده کرده و از حرارت مستقیم سشوار و اتو مو خودداری کنید.

انواع آسیب های مو کدامند؟

انتهای مو به دو یا چند سر تقسیم می‌شود و ساقه در تماس خشن است. این زمانی رخ می دهد که موها از روغن های طبیعی خود را از دست می دهند.

یک راه حل موقت استفاده از سرم های مغذی و ترمیم کننده برای آبرسانی به انتهای موهای آسیب دیده است. برای خلاص شدن از شر دوشاخه ها، هر چهار هفته یکبار موهای خود را کوتاه کنید.

آسیب رنگ مو

رنگ مو می تواند حاوی پراکسید هیدروژن (مواد سفید کننده) و آمونیاک باشد که کوتیکول های مو را باز کرده و ساختار مو را تحت تاثیر قرار می دهد. بین درمان های رنگی به طور منظم استراحت کنید. از شامپوها و نرم کننده های بی رنگ استفاده کنید. آنها روی موها ملایم هستند و از محو شدن رنگ پیشگیری می کنند.از موهای خود در برابر نور خورشید محافظت کنید.

 

آسیب شیمیایی

درمان هایی مانند پرمینگ، ریباندینگ مو، صاف کردن دائمی مو می توانند ساختار داخلی مو را تغییر دهند. پردازش بیش از حد می تواند مو را خشک، متخلخل و شکننده کند. 

برای پیشگیری از بروز هر گونه استرس بر روی مو از چندین درمان متوالی خودداری کنید. برای حفظ و محافظت از مو از محصولات مراقبت خاص مانند نرم کننده های مناسب استفاده کنید. حالت دهنده عمیق برای تغذیه و هیدراته نگه داشتن مو ضروری است.

آسیب حرارتی

استفاده از ابزارهای حالت دهنده حرارتی می تواند موها را آسیب پذیر کند زیرا گرما باعث باز شدن کوتیکول ها می شود. از ابزارهای حرارتی کم و همیشه از محافظ حرارتی یا حالت دهنده حرارتی روی تارهای موی خود استفاده کنید.

برای به حداقل رساندن آسیب از دمای بالا اجتناب کنید. به حرکت ابزار با یک ظاهر طراحی شده ادامه دهید. برای مدت طولانی روی یک بخش نگه ندارید.

موهای کدر و خشک

موهایی که فاقد رطوبت هستند، با بلند شدن کوتیکول ها ظاهری خشک و کدر دارند. کمبود مواد مغذی و بیماری زمینه ای نیز می تواند باعث نازک شدن موها شوند که به راحتی گره می خورند.

استفاده از محصولات مراقبت از مو مناسب برای نوع مو می تواند آن را هیدراته نگه دارد. برای بازگرداندن رطوبت از ماسک های مغذی مو، نرم کننده های آبرسان و سرم ها استفاده کنید.

برای مرطوب کردن موهای خشک، به طور منظم پوست سر را با روغن های غنی از مواد مغذی مانند روغن نارگیل ماساژ دهید و با یک شانه دندانه دار برس بزنید.

کمتر بشویید. شامپو برای از بین بردن تجمع چربی و محصول روی پوست سر طراحی شده است. همانطور که در موهای شما کار می کند، روغن های مو را نیز از بین می برد. سعی کنید برای کمک به حفظ آن روغن ها در موهایتان و جلوگیری از حذف بیش از حد رطوبت یک روز در میان یا اگر می توانید کمتر بشویید.

از شامپو و نرم کننده مخصوص موهای خشک استفاده کنید. شامپوهایی با رطوبت بیشتر و مواد شوینده با شدت کمتر می توانند به جلوگیری از پاک شدن بیش از حد روغن کمک کنند و رطوبت را دوباره برگردانند.

از روغن جوجوبا استفاده کنید. روغن جوجوبا می تواند به تقویت و آبرسانی مجدد مو کمک کند. جوجوبا اغلب به نرم‌کننده‌ها اضافه می‌شود، اما می‌توانید مقداری نیز به آنچه در حال حاضر دارید اضافه کنید. همچنین می‌توانید در حالی که موهایتان مرطوب است، مقداری از روغن خالص را به اندازه یک سکه به یک چهارم روی نوک‌هایتان بمالید.

نازک شدن یا ریزش مو

استفاده از محصولات خشن، روش‌های نادرست مراقبت از مو، سوء تغذیه، و بیماری ها مانند کاهش وزن سریع یا عدم تعادل هورمونی احتمال دارد باعث ریزش مو شود.

برای شناسایی علت زمینه ای (در صورت وجود) با پزشک مشورت کنید. برای تشخیص هر گونه کمبود تغذیه ای یا هورمونی آزمایش خون انجام دهید.

از یک رژیم غذایی متعادل با مواد مغذی و ویتامین های ضروری پیروی کنید.موهای خود را با روغن‌های ضروری مغذی مانند رزماری و اسطوخودوس ماساژ دهید تا آسیب‌دیدگی آن را ترمیم کنید. برای پیشگیری از نازک و شکستگی موها از بستن آنها به صورت کش یا دم اسبی محکم خودداری کنید.

آسیب های زیست محیطی

رطوبت و باد شدید می تواند باعث وز شدن موها و هوای سرد احتمال دارد باعث ایجاد الکتریسیته ساکن و آسیب به کوتیکول و ایجاد موخوره شود.

از یک اسپری یا سرم ضد رطوبت خوب برای از بین بردن پف و رفع وز موها استفاده کنید. سیلیکون های موجود در اسپری های ضد رطوبت تارهای مو را می پوشاند و از کوتیکول های مو محافظت و از موخوره پیشگیری می کند.

نتیجه‌گیری

هر سه روش کراتینه، بوتاکس و پروتئین‌تراپی مزایا و معایب خاص خود را دارند. انتخاب بهترین روش به نوع مو، میزان آسیب و انتظارات شما بستگی دارد. با مشورت با یک متخصص مو و آگاهی از تفاوت‌های این روش‌ها، می‌توانید موهایی سالم، براق و زیبا داشته باشید.

 


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *


کیفیت ، راز موفقیت ماست

سالن زیبایی آساره با بیش از 10 سال سابقه در زمینه آرایش عروس، خدمات لایت مو، کراتینه مو، کوتاهی و کوپ، میکاپ، خدمات ناخن، رنگ و لایت و ...، آماده ارائه بهترین و بروزترین خدمات، همراه با متریال بسیار با کیفیت و برند، به شما عزیزان می باشد.

کلیه حقوق برای سالن زیبایی آساره محفوظ می باشد