سالن زیبایی آساره - لایت مو، کراتینه مو

پروتئین تراپی مو چیست؟

2024/06/19 0
56132.jpg

پروتئین تراپی

یکی از خدمات صافی و احیا مو، پروتئین تراپی است که به منظور بهبود سلامت و شادابی موها در سالن زیبایی زنانه به صورت تخصصی انجام می شود. استفاده از پروتئین تراپی برای موهای ضعیف، نازک، آسیب دیده و … مفید است. در این روش موها تقویت می شوند. اگر از خدمات پروتئین تراپی شناخت زیادی ندارید، پیشنهاد می کنیم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر با این روش آشنا شوید.

پروتئین تراپی مو چیست؟

پروتئین تراپی مو یک روش برای تقویت و ترمیم موهای آسیب دیده است که با آبرسانی موها از آسیب بیشتر به مو جلوگیری می کند. در این روش پروتئین هیدرولیز شده به موها اضافه شده و خلاء کوتیکول های مو را پر می کند. عوامل مختلف مانند رنگ کردن زیاد موها، دکلره، استفاده زیاد از سشوار و اتو مو باعث خشکی و کم آبی موها می شوند. در این روش پروتئین مورد نیاز مو تامین شده و همچنین خشکی و وز موها کاهش می یابد.

مزایای پروتئین تراپی مو

کمبود پروتئین در مو ممکن است باعث ضعف، شکنندگی و آسیب دیدگی موها شود. محصولات حاوی پروتئین های متفاوتی مانند کرایتن، کراتین هیدرولیز شده، پروتئین گندم و همچنین پروتئین های طبیعی دیگر می باشند که به عنوان لایه محافظ روی موها قرار می گرفته و موها را تقویت می کنند. اما به صورت کلی مهم ترین مزایا استفاده از پروتئین تراپی عبارت است از:

  • تقویت و افزایش سلامت مو
  • بهبود شکنندگی و آسیب دیدگی موها
  • افزایش نرمی و لطافت موها و کاهش خشکی و آسیب آن
  • ترمیم و بازسازی مو پس از آسیب های شیمیایی یا حرارتی

 

آیا پروتئین تراپی برای موخوره مفید است؟

بهترین روش درمان موخوره در ابتدای کار مراجعه به پزشک متخصص است. پس از مشورت با پزشک پروتئین تراپی نیز در کاهش موخوره می تواند موثر باشد اما بهتر است قبل از این کار با پزشک مشورت کنید. در برخی موارد موخوره می تواند به علت خشکی موها باشد پس آبرسانی به موها اهمیت زیادی در کاهش موخوره دارد.

چه کسانی می توانند پروتئین تراپی مو را انجام دهند؟

استفاده از خدمات پروتئین تراپی در آرایشگاه برای انواع مو مناسب است، اما با این حال این روش برای افرادی با موهای خشک، آسیب دیده، رنگ و دکلره شده، زبر یا ضخیم، نازک یا بسیار ضعیف اولویت دارد. در واقع افرادی که موهای سالم و قوی دارند، نیازی به این روش ندارند.

چه کسانی نباید از پروتئین تراپی استفاده کنند؟

  1. افرادی که به مواد موجود در محصولات پروتئین تراپی حساسیت دارند
  2. پوست های حساس
  3. خانم های باردار و شیرده به علت تغییرات هورمونی
  4. افرادی که پوست سرشان دارای التهاب، عفونت، زخم، ترشحات غیر طبیعی و مشکلات دیگر است.
  5. اگر ریزش مو به علل مختلف مانند اختلالات هورمونی وجو داشته باشد بهتر است قبل از پروتئین تراپی با پزشک متخصص مشورت کنید.

نحوه انجام پروتئین تراپی

برای استفاده از خدمات پروتئین تراپی بهتر است به یک سالن زیبایی با کیفیت مراجعه کنید. زیرا استفاده از مواد اولیه نامرغوب نه تنها فایده ای برای موها ندارد بلکه آسیب آن را نیز تشدید کرده و موجب ریزش مو می شود.

بهترین ترکیبات موجود در مواد پروتئین تراپی

  • کراتین
  • پروتئین حیوانی
  • پروتئین هیدرولیز شده مانند پروتئین گندم، شیر، سویا و جو
  • روغن آرگان غنی از ویتامین E و آنتی اکسیدان
  • مواد معدنی مانند روی، آهن، سیلیکا، بیوتین، ویتامین E، ویتامین B، و ویتامین های دیگر

 

بهترین روش پروتئین تراپی در منزل

یکی از بهترین روش های پروتئین تراپی خانگی، استفاده از ترکیب سفیده تخم مرغ و ماست می باشد. اگر موهایتان خیلی خشک و آسیب دیده است می توانید از زرده تخم مرغ نیز در این ترکیب استفاده کنید. پس از 25 تا 30 دقیقه موها را با ملایم و شامپو بشویید.

پروتئین تراپی چقدر ماندگاری دارد؟

پروتئین تراپی به روش های ساده و خانگی بین 4 تا 8 هفته ماندگاری دارد اما پروتئین تراپی مو در سالن زیبایی حرفه ای عموما تا 6 ماه ماندگاری دارد.

چه مراقبت هایی بعد از پروتئین تراپی مو لازم است؟

برای مراقبت بهتر از مو پس از پروتئین تراپی بهتر است با آرایشگر خود مشورت کنید تا بتوانید به درستی از موهایتان نگهداری کنید. اما به صورت کلی بعد از پروتئین تراپی مو تا 3 روز نباید موهایتان را بشویید. در این سه روز مو را نباید جمع کنید و همچنین از کارهایی که موجب تعریق می شود خودداری نمایید. بهتر است از بالش نرم و ساتن هنگام خواب استفاده کنید. بهتر از شامپو، نرم کننده و رنگ موهای فاقد سولفات و آمونیاک استفاده کنید.

بهترین شامپو بعد از پروتئین تراپی مو

بهترین شامپو برای بعد از پروتئین تراپی مو، شامپو های فاقد سولفات هستند زیرا کمتر از شامپوهای معمولی موها را خشک و شکننده می کنند.

مهم ترین دلایل صاف نشدن مو پس از پروتئین تراپی

  • استفاده نادرست از محصولات
  • نوع محصول پروتئین مصرفی
  • عدم مصرف ماسک مو
  • رژیم غذایی نادرست
  • استفاده از محصولات شوینده مو نامناسب
  • تفاوت موها با یکدیگر
  • آسیب دیدگی و خشکی مو پیش از پروتئین تراپی
  • عوامل محیطی مختلف مانند رطوبت، آب، هوای شرجی، استفاده از حرارت زیاد مانند سشوار و استفاده از محصولات نامناسب
  • رژیم غذایی نامناسب

 

عوارض پروتئین تراپی مو چیست؟

درست است که استفاده از خدمات پروتئین تراپی موجب تغذیه و تقویت موها می شود، اما انجام مکرر آن نیز ممکن است موجب آسیب دیدگی، خشکی، و شکنندگی بیشتر موها شده و در برخی افراد باعث ریزش موها نیز می شود.

علت ریزش مو بعد از پروتئین تراپی مو چیست؟

پروتئین تراپی به طور معمول باعث تقویت موها می شود. اما در برخی افراد ممکن است ریزش مو مشاهده شود.وقتی موها تقویت شوند، موهای ضعیف و آسیب دیده ترک خورده و موهای جدید رشد می کنند. اما ممکن است ریزش مو حساسیت به یکی از محصولات پروتئین تراپی باشد.

پروتئین تراپی مو در دوران شیردهی

بهتر است قبل از پروتئین تراپی مو در دوران شیردهی با پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید. اما به صورت کلی پروتئین تراپی تاثیر خاصی در شیردهی نداشته و بیشتر به ترکیب مواد مصرفی شما بستگی دارد. بهترین کار در این زمان مشورت با پزشک است.

جمع بندی

پروتئین تراپی مو یکی از خدمات صافی و احیا است که در آرایشگاه زنانه به صورت تخصصی انجام می شود. استفاده از این خدمات تاثیر زیادی در تقویت و تغذیه موها دارد اما ممکن است در برخی موارد باعث بروز حساسیت و ریزش مو شود به همین دلیل توصیه می شود قبل از استفاده از این خدمات با پزشک متخصص در این باره مشورت کنید.

 


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *


کیفیت ، راز موفقیت ماست

سالن زیبایی آساره با بیش از 10 سال سابقه در زمینه آرایش عروس، خدمات لایت مو، کراتینه مو، کوتاهی و کوپ، میکاپ، خدمات ناخن، رنگ و لایت و ...، آماده ارائه بهترین و بروزترین خدمات، همراه با متریال بسیار با کیفیت و برند، به شما عزیزان می باشد.

کلیه حقوق برای سالن زیبایی آساره محفوظ می باشد